Ma az újjáéledő márkákkal (is) foglalkoztam és először a Toyota Corolla vagy a Persil újraéledéséről szerettem volna írni, de aztán egy sokkal szebb témát találtam.
Olvastam egy cikket a Stühmer csokigyár feltámadásáról, itt Magyarországon, napjainkban, szépen, fontolva haladó módon. Tulajdonképpen nem is tudom miért is esett olyan jól ez a cikk a lelkemnek. Kicsi, manufaktúra jellegű gyár és igazi márkát gyárt, régit, finomat, nosztalgikusat.
Inkább kisüzem működik a volt novaji kocsmában, Magyarország első csokigyárának modern utódjaként. Az Eger melletti településen 2008 óta gyártják a Melódiát és más Stühmer nosztalgiaédességet.
"Fontos viszont, hogy azokkal együtt szerencsés helyzetben vagyok, akik saját márkát gyártanak. A kereskedelmi láncok ugyanis tudják, a márkákra van vevő" - mondta Csóll Péter a cége kapcsán.
Na ezért a mondatért is megérdemelt egy blogbejegyzést a Stühmer. Elismerésre méltó, hogy felfedezte a márka értékét, munkahelyeket teremtett, színvonalas terméket gyárt, a világban bárhol értékesíthető minőségben. És, bár ez egy marketingről szóló blog, a Stühmernek nem kellett reklám. Kerestem, de csak a régi korszak reklámjaira találtam utalást, az új cég nem él vele, nyereményjátékot, pályázatot hirdetett, de nem találtam egy árva óriásplakátot sem. Megnéztem a webshopjukat is, nagyon igényes, az arculathoz illeszkedő design jellemzi: http://www.stuhmer.eu/
Tulajdonképpen ennél a márkánál olyan elemeket figyelhettem meg, ami mostanában nem jellemző, a kidolgozottság, a részletek, az, hogy többet adnak, mint amit a vevő elvár. Nem csak a csokit kapjuk meg, hanem az élményt, a kifinomultságot is. Örülök, hogy vannak ilyen cégek!
A sikersztori itt olvasható: http://vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20120130-a-tobb-mint-100-eves-stuhmer-markat-tamasztotta-fel-egy.html